همه حاشیههای «علی البدل» در تلویزیون
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۲۲۲۱
سریال «علی البدل» که پنجمین همکاری گروه سازنده «پایتخت» بود، با پخش قسمت پایانی از شبکه یک سیما، دوشنبه شب تمام شد.
روزنامه خراسان: سریال «علی البدل» که پنجمین همکاری گروه سازنده «پایتخت» بود، با پخش قسمت پایانی از شبکه یک سیما، دوشنبه شب تمام شد. سریالی که به گواه نظرسنجی مرکز افکارسنجی سازمان صداوسیما، پربیننده ترین سریال نوروزی امسال بود و بسیاری را 15 شب در ساعت 10، به پای تلویزیون کشاند اما این سریال از ابتدا تا انتها، یکی از پرحاشیه ترین ساخته های سیروس مقدم بود و جنجال های بسیاری ساخت.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سحر قریشی ممنوع التصویر است؟ نیست؟اولین حاشیه این سریال، به حدود یک سال قبل برمی گردد و به حضور یا نبود سحر قریشی در این مجموعه مربوط می شود. در آن مقطع گفته می شد قرار است سحر قریشی بعد از مدتی ممنوع التصویری، با «علی البدل» به تلویزیون برگردد. ولی الهام غفوری تهیه کننده، خبر ها را تکذیب کرد: «ما هنوز قرارداد های سریال«علی البدل»را نبسته ایم و حضور بازیگران در این سریال قطعی نیست.» ولی به تازگی و با گفت وگویی که سیروس مقدم انجام داده، مشخص شد که شایعات، آن قدر ها هم بی پایه و اساس نبود: «نقش دختری را که به روستا می آید و مردم او را به عنوان فرستاده رئیس جمهور اشتباه می گیرند، در ابتدا قرار بود خانم «سحرقریشی» بازی کنند که نهایتاً با مشورت هایی که شد از این انتخاب منصرف شدیم. دوستان معتقد بودند که داستان خاص این سریال به اندازه کافی پتانسیل حاشیه سازی و حساسیت دارد و بهتر است خودمان از حواشی احتمالی بیشتر جلوگیری کنیم.»ایران برگر؛ نسخه سریالی!شباهت خط داستانی «علی البدل» با فیلم سینمایی «ایران برگر»، دومین حاشیه این سریال بود. شباهتی که اولین بار از زبان مهدی هاشمی بازیگر نقش «نوذرخان» به رسانه ها درز کرد. مهدی هاشمی در گفت وگویی با ایسنا گفته بود: «داستان اصلی این مجموعه در یک ده می گذرد که ویژگی های منحصربه فرد خودش را دارد و خیلی خاص است.» و ضمناً لو داده بود که به همراه مهدی فخیم زاده، نقش دو خان بزرگ ده را بازی می کنند که با یکدیگر در کشمکش هستند.علاوه بر آن، این موضوع که محسن تنابنده سرپرست گروه نویسندگان و همچنین بازیگر سریال، در کمدی سیاسی «ایران برگر» هم نقش یکی از خان های روستا را بازی کرده بود، ذهن ها را به سمت این فیلم می برد. داستان «ایران برگر» درباره درگیری دو خان بود که در آستانه انتخابات در یک روستا رخ می داد. همچنین نام سریال که «علی البدل» عنوان شده بود، احتمال نزدیک بودن محتوای این دو اثر را به همدیگر بیشتر می کرد.بودجه عجیب و غریبماجرای بعدی درباره بودجه «علی البدل» بود. مرداد سال گذشته، هفته نامه تماشاگران امروز از برآورد بالای هزینه سازندگان سریال برای تلویزیون خبر داد و گزارش کرد که ظاهراً قرار بوده، سازمان صداوسیما برای «علی البدل» دقیقه ای هشت میلیون و 100 هزار تومان بپردازد، در حالی که رقم معمول سریال های تلویزیونی، دقیقه ای 2 میلیون و 600 هزار تومان تا 3 میلیون تومان است نه هشت میلیون! اتفاقی که رئیس مرکز امور نمایشی سیما را به واکنش واداشته بود تا در جلسه ای بگوید این رقم، بیش از حد توان پرداخت سازمان صداوسیماست و پرداخت نمی شود، بنابراین گروه برنامه ساز باید بقیه اش را از حامی مالی بگیرند.گوهر خیراندیش قرار بود خان باشد!همین چند روز پیش گوهر خیراندیش در گفت وگویی که جنجالی هم شد، گفت: «قرار بود نقش یکی از خان ها را در سریال«علی البدل»بازی کنم. با من تماس گرفتند و گفتند نقش یکی از خان ها را بازی کنم که بسیار هم بامزه بود و بعد به دلیل این که ممکن بود مشکلاتی به وجود بیاید گفتند مادر تنابنده را بازی کن که نقش جذابی هم است.» نقشی که آن هم به دلیل هماهنگ نبودن زمان کاری، لغو شد اما همین اظهار نظر، موجب ایجاد حاشیه هایی برای سریال شد. بعد از این گفت وگو، حرف و حدیث هایی به وجود آمد و گفته شد که چرا یک خانم نمی تواند خان باشد؟! خود سیروس مقدم هم در این باره گفت: «مورد خانم خیراندیش ایده اولیه ای بود که قرار بود یکی از خان ها زن باشد و نقش آن را ایشان بازی کنند که یک رقابتی بین خان مرد و زن ایجاد شود ولی این ایده در همان ابتدای کار لغو شد و علت آن هم این بود که با این انتخاب، بسیاری از موقعیت های طنز محدود می شد.»یک پایان تلخاما آخرین حاشیه این سریال، مربوط به پایان تلخ آن می شد. در واقع به نظر می رسد مرگ شخصیت «قدم» در کانال آب و نحوه کشته شدن «آقاسی» آن چنان مناسب یک سریال کمدی نوروزی نباشد. خودسیانی نویسنده سریال «مرز خوشبختی» در این باره گفته است: «قصه مجموعه «علی البدل» در قسمت های پایانی به مرگ و قتل و... هم رسید که فکر می کنم این نوع سوژه ها برای لحظات نوروزی خیلی خوشایند نباشد.»اما با این حال، قصه تیم «پایتخت» ادامه دارد. قرار است آن ها به زودی به قبرس بروند تا سریال «پایتخت 5» را برای نوروز آماده کنند. ولی به نظر می رسد با توجه به تجربه «علی البدل» سعی کنند از این به بعد، بیشتر از حاشیه ها دوری کنند!
منبع: فردا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام